środa, 20 lutego 2013

DIY - Scrap Krok po kroku


Dziś zapraszam na kurs  - Scrap krok po kroku, który przygotowałam w ramach DT Scrapujące Polki.
Ten kurs znajdziecie również tutaj - KLIK

A przedstawię Wam tego oto scrapa jak wykonać krok po kroku:
Scrap może wydawać się skomplikowany do wykonania, przez zastosowanie kilku technik i warstw, ale tak na prawdę dość szybko udało mi się go wykonać i mam nadzieję, że podpatrzenie poszczególnych etapów powstawania LO przybliży Wam proces kreowania scrapa.
Nie bójmy się eksperymentować i gorąco zachęcam do odkrywania nowych technik i łączenia ich ze sobą.
 KROK 1  - wybieramy materiały
Przyrządzamy herbatę lub kawę, którą będziemy popijać podczas pracy
i szykujemy materiały potrzebne do wykonania scrapa:
-  papier 30 x30
- skrawki papierów
-podstawowe narzędzia tj, dziurkacz brzegowy, linijka, nożyk, nożyczki, maski
- klej, taśma dystansowa
- ozdobne dodatki tjk. perełki, ćwieki, kwiatki, koronki
- stemple
- tusze, mgiełki
- zdjęcie
 KROK 2 - tworzymy bazę
Baza mojego scrapa stworzona zostanie z dwóch kwadratów. Duży arkusz papieru o wymiarach 30 x30 stanowi podstawową bazę. Drugi arkusz papieru przycinam o kilka cm - tak aby powstał mniejszy kwadrat - umieszczę go na środku. Z kontrastowego kolorowego papieru wycinam 4 paski, które traktuję dziurkaczem brzegowym. Z pasków utworzę ramkę, którą podkleję mniejszy kwadrat.  Oba kwadratowe arkusze postarzam na brzegach, robię przedarcia, uzupełniam dodatkowymi skrawkami wyciętymi dziurkaczem brzegowym. Bazy traktuję mgiełką i robię chlapania.
Do mniejszego kwadrata od spodu przyklejam wcześniej przygotowaną ramkę.
W ten sposób uzyskałam dwa kwadratowe arkusze - duży i mniejszy - jeszcze ich nie sklejam. Zrobię to dopiero później.  Mniejszy kwadrat z ramką został obszyty maszyną.
KROK 3 - zastosowanie masek
 
Użyłam dwa rodzaje masek: profesjonalną i taką, którą lubię najbardziej czyli z naklejek  ażurowych wg kursu, który już wcześniej prezentowałam KILK. Wybieram miejsca, gdzie chcę aby pojawiały się maskowania i tuszuję.
KROK 4 - stemplowanie 
Dodaję w niektórych miejscach stemplowań, aby uzupełnić tło pracy.
Wykorzystałam tu dwa kolory tuszy: bordo i czarny.
KROK 5  - dodatki i kompozycja wokół zdjęcia
 
Gdy baza jest gotowa, ostemplowana i potuszowana zaczynam budować kompozycję wokół zdjęcia. Lekko warstwuję, dodaję skrawki papierów, serwetkę, koronkę i napisy.
Wszystko zawsze układam i przymierzam zanim zacznę kleić.
Aby uzyskać efekt 3 D podklejam niektóre elementy pianką dystansową
KROK 6 przyklejanie elementów
 
Dopiero na tym etapie zaczynam sklejać ostatecznie scrapa.
Mam 3 elementy, które składam w jedną całość: bazę 30 x30, mniejszy kwadrat i kompozycję wokół zdjęcia.
KROK 7 dodajemy dodatki
Gdy bazę mam sklejoną zaczynam końcową obróbkę scrapa,
dodaję perełki, kwiatki, dorysowuję lub robię ramki cienkopisem.
Gdzieniegdzie dodaję jeszcze małe odbicia stempli.
A oto efekt:
 
Zapraszam do eksperymentowania i zabawy z maskami, stemplami i warstwami.

pozdrawiam serdecznie
Berberis

Brak komentarzy: